Vélemények

Legfrissebb hírek

További híreink

Ötletek/Tippek

Az utóbbi években egyre több kisállatpraxis nyílt, a praxisok tulajdonosainak nemcsak az orvosi munkára kell odafigyelni, hanem arra is, hogy hogyan különböztessék meg magukat a többiektől, mik azok a versenyelőnyök, amiket tudatosan használva több ügyfelet szerezhetnek. A modern műszerezettség mellett a betegellátás, a hatékony és kedves kiszolgálás, a kényelem is fontos szempontok.

Mérjük fel adottságainkat, kérdezzük meg ügyfeleinket mire van szükségük

Vajon tudja-e egy állatorvos mivel tudná javítani szolgáltatásai színvonalát, mire vágynak ügyfelei? Minden praxisnak évente egyszer érdemes egy rövid 5-7 pontból álló kérdőívet kitöltetni a betegekkel, ahol értékelhetik a szolgáltatásokat, és akár új ötleteket is kaphatunk tőlük. A kérdőívből sokszor kiderülnek a hiányosságok, és olyan ötleteket is előkerülnek, ami lehet, hogy eszünkbe sem jutott volna. Ha valamit változtattunk vagy újítottunk a szolgáltatásainkon, az is érdemes tesztelni, hogyan vált be, hogyan látják, értékelik azt mások.

Kényelmesség és otthonosság a rendelőnkben

Vannak olyan alapdolgok, amelyeket a kérdőíves felmérés nélkül is érdemes magunk kialakítani, hiszen a kényelem, praktikusság és otthonosság fontos szempont mindenki számára. A jó megközelíthetőség és jó parkolási lehetőségek alapvető feltételek ahhoz, hogy az ügyfelek szívesen járjanak hozzánk. Ha az épület adottságai megengedik, akkor minél több parkolót érdemes kialakítani. A parkoló legyen mindig tiszta, még a legnagyobb havazások idején is, és a világításról sem feledkezzünk el. A rendelő bejárata előtt nyári szezonban elhelyezett virágok nemcsak kellemes környezetet teremtenek, hanem vevőink azt látják, hogy igényesek vagyunk, adunk magunkra, ami a bizalmat is növeli. A recepción a tisztaság és a jó illat mellett a kényelem is jár a gazdiknak. Egy-egy beavatkozás alatt gyakran kell várakozni, nem mindegy hogy ez milyen környezetben történik. Ma már nem a korházszerű környezet a trend, hanem az otthonosság családias atmoszféra, amivel lojalitást szerezhetünk.

A kényelmes ülőalkalmatosság mellett, a halk zene, kellemes képek a falon (állat, vagy természetfotók), segítenek a várakozás feszült perceit feloldani. A várakozótérben elhelyezhetünk internetezési lehetőséget, tehetünk ki újságokat, vagy a falra egy LCD-televíziót. Ha a várakozás alatt a páciensek gazdái elfoglalják magukat kevesebb az aggódás és a feszültség is. Ha pácienseink többsége családos, érdemes a kicsikre is gondolni: egy kis asztal négy székkel, rajzeszközökkel, játékokkal leköti a gyerekeket, így a szülők is tudnak lazítani.

A kávéautomata, üdítők, apró péksütemény olyan kedves gesztuoks, amelyet biztosan megjegyeznek ügyfeleink. Ezek az apróságok ugyan pénzbe kerülnek, viszont hosszú távon olyan visszajáró ügyfeleket nyerhetünk, amely által megtérül a befektetés.

Ha az épület adottságai megengedik és van kert, akkor egy kellemes fedett teraszt is létre hozhatunk, virágokkal, nyári ülőalkalmatoságokkal, ahol nemcsak a gazdik, hanem a házi kedvencek is a szabad levegőn szaladgálhatnak.

Első állategészségügyi marketing