Ötletek/Tippek

Az utóbbi években egyre több kisállatpraxis nyílt, a praxisok tulajdonosainak nemcsak az orvosi munkára kell odafigyelni, hanem arra is, hogy hogyan különböztessék meg magukat a többiektől, mik azok a versenyelőnyök, amiket tudatosan használva több ügyfelet szerezhetnek. A modern műszerezettség mellett a betegellátás, a hatékony és kedves kiszolgálás, a kényelem is fontos szempontok.

Mérjük fel adottságainkat, kérdezzük meg ügyfeleinket mire van szükségük

Vajon tudja-e egy állatorvos mivel tudná javítani szolgáltatásai színvonalát, mire vágynak ügyfelei? Minden praxisnak évente egyszer érdemes egy rövid 5-7 pontból álló kérdőívet kitöltetni a betegekkel, ahol értékelhetik a szolgáltatásokat, és akár új ötleteket is kaphatunk tőlük. A kérdőívből sokszor kiderülnek a hiányosságok, és olyan ötleteket is előkerülnek, ami lehet, hogy eszünkbe sem jutott volna. Ha valamit változtattunk vagy újítottunk a szolgáltatásainkon, az is érdemes tesztelni, hogyan vált be, hogyan látják, értékelik azt mások.

Kényelmesség és otthonosság a rendelőnkben

Vannak olyan alapdolgok, amelyeket a kérdőíves felmérés nélkül is érdemes magunk kialakítani, hiszen a kényelem, praktikusság és otthonosság fontos szempont mindenki számára. A jó megközelíthetőség és jó parkolási lehetőségek alapvető feltételek ahhoz, hogy az ügyfelek szívesen járjanak hozzánk. Ha az épület adottságai megengedik, akkor minél több parkolót érdemes kialakítani. A parkoló legyen mindig tiszta, még a legnagyobb havazások idején is, és a világításról sem feledkezzünk el. A rendelő bejárata előtt nyári szezonban elhelyezett virágok nemcsak kellemes környezetet teremtenek, hanem vevőink azt látják, hogy igényesek vagyunk, adunk magunkra, ami a bizalmat is növeli. A recepción a tisztaság és a jó illat mellett a kényelem is jár a gazdiknak. Egy-egy beavatkozás alatt gyakran kell várakozni, nem mindegy hogy ez milyen környezetben történik. Ma már nem a korházszerű környezet a trend, hanem az otthonosság családias atmoszféra, amivel lojalitást szerezhetünk.

A kényelmes ülőalkalmatosság mellett, a halk zene, kellemes képek a falon (állat, vagy természetfotók), segítenek a várakozás feszült perceit feloldani. A várakozótérben elhelyezhetünk internetezési lehetőséget, tehetünk ki újságokat, vagy a falra egy LCD-televíziót. Ha a várakozás alatt a páciensek gazdái elfoglalják magukat kevesebb az aggódás és a feszültség is. Ha pácienseink többsége családos, érdemes a kicsikre is gondolni: egy kis asztal négy székkel, rajzeszközökkel, játékokkal leköti a gyerekeket, így a szülők is tudnak lazítani.

A kávéautomata, üdítők, apró péksütemény olyan kedves gesztuoks, amelyet biztosan megjegyeznek ügyfeleink. Ezek az apróságok ugyan pénzbe kerülnek, viszont hosszú távon olyan visszajáró ügyfeleket nyerhetünk, amely által megtérül a befektetés.

Ha az épület adottságai megengedik és van kert, akkor egy kellemes fedett teraszt is létre hozhatunk, virágokkal, nyári ülőalkalmatoságokkal, ahol nemcsak a gazdik, hanem a házi kedvencek is a szabad levegőn szaladgálhatnak.

Vissza a lap tetejére

Legfrissebb hírek

Egyedülálló állatkórházi színvonal a Vezér Állatorvosi Központban

0422
Csendben, minden látványos és hangos ceremónia nélkül, de annál nagyobb elhivatottsággal nyitotta meg Szegeden a Vezér Állatorvosi Központ új komplexumát, amely már ránézésre is... tovább

Veszettség elleni oltottsági arány

0801
A veszettség egy vírus által okozott emberre is veszélyes, tehát zoonotikus megbetegedés, ami leggyakrabban fertőzött egyedek nyálával terjed, de leírtak már szájüregi és légúti... tovább

Lakásban tartott kutyák csökkentik a humán asztma kialakulását

0731
2012 júniusában összeült amerikai Mikrobiológiai Társaság megdöbbentő bejelentést tett. Vizsgálataik eredménye szerint a házi poratka allergiát okozó veszélyei lecsökkenthetőek,... tovább

Páciens-centrikusabb megközelítés

0405
Az egészségügyi területen tevékenykedő vállalatoknak alapvetően újra kell tervezniük üzleti modelljüket, hogy páciens-centrikusabb megközelítéssel magatartásbeli változásokat... tovább

Az EU állategészségügyi szabályozás

0330
Az állatbetegségek megelőzésére, leküzdésére és megszüntetésére kidolgozott stratégia alapvető célja: * a legjobb egészségi állapot elérése a betegségek kiirtása útján, *... tovább
További híreink

Vélemények

Bódiné Angéla

Meggyőződésem, hogy nagyon magas szakmai felkészültséggel rendelkezel az egészségügyi marketing területén. Nagyon magas színvonalon, nagy alapossággal, hozzáértéssel,  végzed a munkád, ugyanakkor nagyon emberségesen,...

dr.Schwartz Edit

Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam. Nemcsak szárazon leadtad, hanem látványban is segítetted a megértést, ill. minket is gondolkodásra késztettél.

Bótáné Kádas Ella

Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és önzetlenül átadott tudást kaptam, amelyért végtelenül hálás vagyok, így teljes szívemből tudom ajánlani mindenkinek.

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük, hogy résztvehettünk az előadásodon. Az online hirdetéseket illetően sok hasznos, információt kaptunk. Szívesen részt vennék következő a szemináriumon is, úgy gondolom mindenképpen előre visz az a tudás amit...

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra elmentem. Nagyot „lökött rajtam” a találkozásunk.