Vélemények

Legfrissebb hírek

További híreink

Kommunikáció az állatorvosi praxisban I.

Nemcsak az számít kommunikációnak, hogy hogyan beszélünk a pácienseinkkel, a fizikai környezet munkatársaink megjelenése, kinézete mind-mind olyan tényező, amivel ugyanúgy kommunikálunk mint szavainkkal.

Nem elég profi orvosnak lenni, annak is kell látszani

Sokan azt gondolják, hogy egy orvosi rendelőnek felesleges pénzkiadás logót, kiadványokat vagy feliratokat tervezni. A jó megjelenés, a profi arculat nemcsak az üzleti életben fontos, a szolgáltatásoknál is a bizalomépítés egyik meghatározó alapköve. Egy a profilunkhoz illő, jól megtervezett logó, amely szerepel a kiadványainkon (pl. kezelőlap) vagy a munkaruházaton profizmust, igényességet sugall.

Mennyivel másabb érzés egy olyan ajtón bemenni, ahol dekoratőr által kivitelezett és nem kézzel írt nyitva tartási idő szerepel és a rendelő felirata szintén illeszkedik a belső és külső kialakításhoz. A munkatársak megjelenése is ugyanilyen fontos. Az egységes kellemes színvilágú munkaruha és az ápolt megjelenés elengedhetetlen. Eddig olyan dolgokról beszéltünk, amelyeket a gazdik látnak: ha a rendelő megjelenése, tisztasága, illata rendben van, azzal már félig megnyertük ügyfeleinket. Fontos, hogy az aprónak tűnő dolgokra is odafigyeljünk, hiszen az emberek akaratlanul is megjegyzik a részleteket.

Szóbeli kommunikáció

Kedvesség, érzékenység, odafigyelés: ez az amit egy szolgáltatás során elvárunk. Elsődleges a házi kedvenc (vagy társállat) egészsége, gyógyítása, azonban nem mindegy, hogy hogyan beszélnek velünk a rendelőben. Egy bal lábbal felkelt kolléga minden igyekezetünk ellenére elronthatja a rólunk kialakított pozitív képet.  Egy betegség stresszhelyzetet jelent mind az állatnak mind a gazdinak. Tudni kell kezelni egy ideges feszült gazdit és a megfelelő empátia egy rossz hír közlésekor segíthet. A mindennapokban a pontos, informatív ezzel egyidejűleg az orvosi szakzsargontól mentes laikus nyelven is érthető kommunikációt tartsuk szem előtt és arról se feledkezzünk meg, hogy  egy kedves szó, egy érdeklődő beszélgetés hosszú távon megtérül.

Első állategészségügyi marketing