Páciens-centrikusabb megközelítés

A többi közt erre a megállapításra jutott az egészségügyi iparág globális piacát bemutató legutóbbi Ernst & Young jelentés.

A riport számos technológiai trendet sorakoztat fel, amelyek hozzájárulnak a “bárhol rendelkezésre álló egészségügyi ellátás” kialakulásához. Ezek közül meghatározó szerep jut a közösségi médiának. Az egészségügy-specifikus közösségi médiaportálok megjelenésével lehetővé válik betegek és orvosok számára, hogy megvitassák a betegek állapotát, a kezelés lehetséges mellékhatásait és módjait.

Az elektronikus és online játékokat számos esetben az egészséges életmódra károsnak vélték, ma viszont egyre inkább az egészséges életmódot és viselkedést, például a diétát, súlykontrollt, gyógyszeres kezelést támogató eszközökké válnak. Innovatív, felfutó vállalkozások, mint például a Keas és a HealthPrize olyan programokat fejlesztenek, amelyek a játékokat, a közösségi médiát és a technológiát kombinálják, így motiválva a munkavállalókat az egészségesebb életmód elsajátítására. Egy másik megközelítés a játék alapú tanulás. A Kaiser Permanente Garfield Egészségügyi Innovációs Központ például olyan játékokat kutat, amelyek segítenek az orvosoknak és egészségügyi személyzetnek képességeik fejlesztésében, így csökkentikaz elkövetett hibák számát.

A mindennapi tárgyak és az orvosi eszközök közötti határ egyre inkább elmosódik – állítja a jelentés. Az okostelefonok és más vezeték nélküli kapcsolattal és érzékelőkkel rendelkező eszközök egyre önellátóbbá teszik a betegeket, akik képessé válnak arra, hogy számontartsák egészségügyi adataikat, valamint hogy kapcsolatba léphessenek megfelelő szakemberekkel anélkül, hogy el kellene látogatniuk az orvosi rendelőbe. Az orvosi eszközök is egyre intelligensebbé válnak, mindinkább a betegek életéhez idomulnak, így segítve az ellenőrzési folyamatokat.

A páciensek magatartásának megértéséhez, befolyásolásához és az üzleti modellek sikeres új irányba tereléséhez a vállalatok kénytelenek lesznek kiegészíteni háttérismereteiket a viselkedés-gazdaságtan területével.

Az Ernst & Young szerint a páciensek viselkedésének megváltoztatásához az egészségügyi területen működő vállalatoknak páciens-centrikus utakat kell találniuk az értékteremtés és értékközvetítés terén. Ezek a törekvések erősíteni fogják a betegekkel való kapcsolattartást, segítik a megelőzést, és márkahűséget építenek azáltal, hogy pontosabban értik meg a fogyasztók valódi motivációit. A betegek preferenciáinak megismerése lehetővé teszi a vállalatoknak termékeik személyre szabását, illetve egyéni igényeik mentén alakított szolgáltatások kifejlesztését. Az egyéni elvárásoknak való megfelelés azonban még letisztultabb és egyértelműbb kommunikációt igényel.

Biró Ferenc, az Ernst & Young Visszaélési-kockázatkezelési Üzletág vezetője elmondta: „Az egészségügy területén működő vállalatoknak is szembe kell nézniük a mai kor felgyorsult ritmusával, a technológiai fejlődésből fakadó fogyasztói szokások változásával, és túl kell lépniük jelenlegi korlátaikon. Beruházásokat kell eszközölniük olyan üzleti modellek kialakításhoz, amelyek segítségével tartós kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel.

Mindehhez átgondolt rendszerek kiépítésére van szükség, amelyek mind adatvédelmi, mind egészségügy-biztonsági szempontból megfelelnek az elvárásoknak annak érdekében, hogy az ezekben a rendszerekben tárolt személyes, és sokszor kényes adatokkal való visszaélés lehetőségeit megelőzzék.”

Forrás:http://www.medicalonline.hu/gyogyitas/cikk/a_kulcs_a_szemelyre_szabott_orvoslas_es_a_magatartastudomanyErnst & Young

Vissza a lap tetejére

Legfrissebb hírek

Egyedülálló állatkórházi színvonal a Vezér Állatorvosi Központban

0422
Csendben, minden látványos és hangos ceremónia nélkül, de annál nagyobb elhivatottsággal nyitotta meg Szegeden a Vezér Állatorvosi Központ új komplexumát, amely már ránézésre is... tovább

Veszettség elleni oltottsági arány

0801
A veszettség egy vírus által okozott emberre is veszélyes, tehát zoonotikus megbetegedés, ami leggyakrabban fertőzött egyedek nyálával terjed, de leírtak már szájüregi és légúti... tovább

Lakásban tartott kutyák csökkentik a humán asztma kialakulását

0731
2012 júniusában összeült amerikai Mikrobiológiai Társaság megdöbbentő bejelentést tett. Vizsgálataik eredménye szerint a házi poratka allergiát okozó veszélyei lecsökkenthetőek,... tovább

Páciens-centrikusabb megközelítés

0405
Az egészségügyi területen tevékenykedő vállalatoknak alapvetően újra kell tervezniük üzleti modelljüket, hogy páciens-centrikusabb megközelítéssel magatartásbeli változásokat... tovább

Az EU állategészségügyi szabályozás

0330
Az állatbetegségek megelőzésére, leküzdésére és megszüntetésére kidolgozott stratégia alapvető célja: * a legjobb egészségi állapot elérése a betegségek kiirtása útján, *... tovább
További híreink

Vélemények

Bódiné Angéla

Meggyőződésem, hogy nagyon magas szakmai felkészültséggel rendelkezel az egészségügyi marketing területén. Nagyon magas színvonalon, nagy alapossággal, hozzáértéssel,  végzed a munkád, ugyanakkor nagyon emberségesen,...

dr.Schwartz Edit

Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam. Nemcsak szárazon leadtad, hanem látványban is segítetted a megértést, ill. minket is gondolkodásra késztettél.

Bótáné Kádas Ella

Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és önzetlenül átadott tudást kaptam, amelyért végtelenül hálás vagyok, így teljes szívemből tudom ajánlani mindenkinek.

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük, hogy résztvehettünk az előadásodon. Az online hirdetéseket illetően sok hasznos, információt kaptunk. Szívesen részt vennék következő a szemináriumon is, úgy gondolom mindenképpen előre visz az a tudás amit...

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra elmentem. Nagyot „lökött rajtam” a találkozásunk.