Kommunikáció az állatorvosi praxisban I.

iStock_000001734865XSmall.jpg

Nemcsak az számít kommunikációnak, hogy hogyan beszélünk a pácienseinkkel, a fizikai környezet munkatársaink megjelenése, kinézete mind-mind olyan tényező, amivel ugyanúgy kommunikálunk mint szavainkkal.

Nem elég profi orvosnak lenni, annak is kell látszani

Sokan azt gondolják, hogy egy orvosi rendelőnek felesleges pénzkiadás logót, kiadványokat vagy feliratokat tervezni. A jó megjelenés, a profi arculat nemcsak az üzleti életben fontos, a szolgáltatásoknál is a bizalomépítés egyik meghatározó alapköve. Egy a profilunkhoz illő, jól megtervezett logó, amely szerepel a kiadványainkon (pl. kezelőlap) vagy a munkaruházaton profizmust, igényességet sugall.

Mennyivel másabb érzés egy olyan ajtón bemenni, ahol dekoratőr által kivitelezett és nem kézzel írt nyitva tartási idő szerepel és a rendelő felirata szintén illeszkedik a belső és külső kialakításhoz. A munkatársak megjelenése is ugyanilyen fontos. Az egységes kellemes színvilágú munkaruha és az ápolt megjelenés elengedhetetlen. Eddig olyan dolgokról beszéltünk, amelyeket a gazdik látnak: ha a rendelő megjelenése, tisztasága, illata rendben van, azzal már félig megnyertük ügyfeleinket. Fontos, hogy az aprónak tűnő dolgokra is odafigyeljünk, hiszen az emberek akaratlanul is megjegyzik a részleteket.

Szóbeli kommunikáció

Kedvesség, érzékenység, odafigyelés: ez az amit egy szolgáltatás során elvárunk. Elsődleges a házi kedvenc (vagy társállat) egészsége, gyógyítása, azonban nem mindegy, hogy hogyan beszélnek velünk a rendelőben. Egy bal lábbal felkelt kolléga minden igyekezetünk ellenére elronthatja a rólunk kialakított pozitív képet.  Egy betegség stresszhelyzetet jelent mind az állatnak mind a gazdinak. Tudni kell kezelni egy ideges feszült gazdit és a megfelelő empátia egy rossz hír közlésekor segíthet. A mindennapokban a pontos, informatív ezzel egyidejűleg az orvosi szakzsargontól mentes laikus nyelven is érthető kommunikációt tartsuk szem előtt és arról se feledkezzünk meg, hogy  egy kedves szó, egy érdeklődő beszélgetés hosszú távon megtérül.

Vissza a lap tetejére

Legfrissebb hírek

Egyedülálló állatkórházi színvonal a Vezér Állatorvosi Központban

0422
Csendben, minden látványos és hangos ceremónia nélkül, de annál nagyobb elhivatottsággal nyitotta meg Szegeden a Vezér Állatorvosi Központ új komplexumát, amely már ránézésre is... tovább

Veszettség elleni oltottsági arány

0801
A veszettség egy vírus által okozott emberre is veszélyes, tehát zoonotikus megbetegedés, ami leggyakrabban fertőzött egyedek nyálával terjed, de leírtak már szájüregi és légúti... tovább

Lakásban tartott kutyák csökkentik a humán asztma kialakulását

0731
2012 júniusában összeült amerikai Mikrobiológiai Társaság megdöbbentő bejelentést tett. Vizsgálataik eredménye szerint a házi poratka allergiát okozó veszélyei lecsökkenthetőek,... tovább

Páciens-centrikusabb megközelítés

0405
Az egészségügyi területen tevékenykedő vállalatoknak alapvetően újra kell tervezniük üzleti modelljüket, hogy páciens-centrikusabb megközelítéssel magatartásbeli változásokat... tovább

Az EU állategészségügyi szabályozás

0330
Az állatbetegségek megelőzésére, leküzdésére és megszüntetésére kidolgozott stratégia alapvető célja: * a legjobb egészségi állapot elérése a betegségek kiirtása útján, *... tovább
További híreink

Vélemények

Bódiné Angéla

Meggyőződésem, hogy nagyon magas szakmai felkészültséggel rendelkezel az egészségügyi marketing területén. Nagyon magas színvonalon, nagy alapossággal, hozzáértéssel,  végzed a munkád, ugyanakkor nagyon emberségesen,...

dr.Schwartz Edit

Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam. Nemcsak szárazon leadtad, hanem látványban is segítetted a megértést, ill. minket is gondolkodásra késztettél.

Bótáné Kádas Ella

Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és önzetlenül átadott tudást kaptam, amelyért végtelenül hálás vagyok, így teljes szívemből tudom ajánlani mindenkinek.

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük, hogy résztvehettünk az előadásodon. Az online hirdetéseket illetően sok hasznos, információt kaptunk. Szívesen részt vennék következő a szemináriumon is, úgy gondolom mindenképpen előre visz az a tudás amit...

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra elmentem. Nagyot „lökött rajtam” a találkozásunk.