A váróterembe belépve - avagy első benyomás

Egy orvosi rendelő várótermébe lépve az első és magától értetődő dolgunk, hogy körbepillantunk a helyiségben és agyunk már fel is mérte kellemes-e, amit látunk. Természetesen az állattulajdonos ugyanígy tesz, amikor a mi rendelőnk várójába érkezik, ezért nagyon fontos, hogy már az első tapasztalat, amit nyújthatunk számára, megnyerő legyen.

Tisztaság

Bár rendkívül kézenfekvő dolog, mégis kiemelendő, hogy lehet akármilyen drága egy váró berendezése, nem ér semmit, ha a helyiség nem tiszta, rendezetlen. Ennek fenntartása a rendelés teljes ideje alatt fontos és vagy a recepciósunk, asszisztensünk, vagy mi magunk figyeljünk erre oda.

Alapszínek hatása

Az első benyomásban a váró alapszíneinek is meghatározó szerepe lehet. A halovány, világosabb pasztellszínek általában kellemes benyomást keltenek és megnyugtatóan is hatnak. Az alapdíszítés részei lehetnek a szobanövények, akvárium, terrárium, vagy kalitka is megfelelő lakójával.

Ülőalkalmatosság

A megfelelő ülőalkalmatosságokat úgy válasszuk ki, hogy akár hosszabb várakozás esetén is kényelmesek legyenek. Ha van recepciósunk, akkor pultját szembeötlő helyre tervezzük és megfelelő képesítésű alkalmazott esetén kiépíthetünk állatpatikát és felszerelésboltot is a váró nyújtotta térben.

Tájékoztatók

A váróban kihelyezhető nem vényköteles szerek tájékoztatóit is jól látható, könnyen elérhető helyekre tegyük, melyek böngészésével a várakozás jelentős ideje eltölthető.

A fentebb említettek alapvetőnek minősülnek manapság, de ahhoz, hogy praxisunk arculatát tovább javítsuk és kívánatosabbá tegyük, elválaszthatatlanul hozzákapcsolódik a váróterem továbbfejlesztése.

Hasznos és rendkívül szimpatikus lehet a váró falára kifüggesztett tabló, ahol rövid életrajzokkal vagy anélkül a rendelőben dolgozó személyzet megismerhető. Ezzel az egyszerű módszerrel már azelőtt elkezdődik a személyes kapcsolat kiépítése, mielőtt még a tényleges találkozás megtörténne állattulajdonos és állatorvos között. Különösen akkor eredményes ez, ha személyes hangvételű, rövid életrajz kíséri a fényképeket, melyek közt érdemes civilben, esetleg a saját házi kedvenccel készült fotót kihelyezni.

Kisgyermekes családok

A kisgyermekes családok érkezésére külön felkészülhetünk a váróban egy játszósarok kialakításával. Egy kisasztal, székek, színes ceruzák, kifestők és egyéb egyszerű kis játékok elhelyezésével lefoglalhatjuk a gyerekeket a várakozás idejére, megkönnyítve ezzel a szülők dolgát is.

Beléptetési rend

Nagyobb forgalmú rendelőkben könnyítheti meg a betegek behívási rendjét a váróban kihelyezett képernyőn megjelenő páciens beléptetési rend. Az állatorvos egy számítógépes program segítségével maga választhatja ki a soron következő beteget, és egyetlen gombnyomásával hívhatja be a távozó páciens helyére. Ez a rendszer eloszlathatja az érkezési sorrendben és az előre egyeztetett időpontra érkező tulajok közötti félreértéseket.

Reklámok

A behívások közötti időszakokban pedig lehetőség nyílhat a rendelőben is forgalmazott gyógyszerek vagy felszerelések reklámozására, bemutatására, ezzel generálva egy plusz forgalmat az egyéb szolgáltatásokat is nyújtó rendelők számára, és emellett a várakozás idejét is kellemesebbé tehetjük.

Ha az említett beteg behívó rendszer kiépítésére nincsen lehetőség, vagy nem éri meg a kezelhető betegforgalom miatt, akkor is érdemes egy televíziót kihelyezni a várótérbe, melyen állatgyógyászati reklámokat, vagy ismeretterjesztő anyagokat sugározhatunk, mivel nagyban emelheti a praxis színvonalát és lefoglalja a várakozni kényszerülők figyelmét.

Összességében tehát sok apró figyelmességgel már a váróban eltelt idő alatt kialakíthatunk a gazdikban egy pozitív első benyomást.

 

Írta: Dr. Farkas Patrícia Éva

Vissza a lap tetejére

Legfrissebb hírek

Egyedülálló állatkórházi színvonal a Vezér Állatorvosi Központban

0422
Csendben, minden látványos és hangos ceremónia nélkül, de annál nagyobb elhivatottsággal nyitotta meg Szegeden a Vezér Állatorvosi Központ új komplexumát, amely már ránézésre is... tovább

Veszettség elleni oltottsági arány

0801
A veszettség egy vírus által okozott emberre is veszélyes, tehát zoonotikus megbetegedés, ami leggyakrabban fertőzött egyedek nyálával terjed, de leírtak már szájüregi és légúti... tovább

Lakásban tartott kutyák csökkentik a humán asztma kialakulását

0731
2012 júniusában összeült amerikai Mikrobiológiai Társaság megdöbbentő bejelentést tett. Vizsgálataik eredménye szerint a házi poratka allergiát okozó veszélyei lecsökkenthetőek,... tovább

Páciens-centrikusabb megközelítés

0405
Az egészségügyi területen tevékenykedő vállalatoknak alapvetően újra kell tervezniük üzleti modelljüket, hogy páciens-centrikusabb megközelítéssel magatartásbeli változásokat... tovább

Az EU állategészségügyi szabályozás

0330
Az állatbetegségek megelőzésére, leküzdésére és megszüntetésére kidolgozott stratégia alapvető célja: * a legjobb egészségi állapot elérése a betegségek kiirtása útján, *... tovább
További híreink

Vélemények

Bódiné Angéla

Meggyőződésem, hogy nagyon magas szakmai felkészültséggel rendelkezel az egészségügyi marketing területén. Nagyon magas színvonalon, nagy alapossággal, hozzáértéssel,  végzed a munkád, ugyanakkor nagyon emberségesen,...

dr.Schwartz Edit

Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam. Nemcsak szárazon leadtad, hanem látványban is segítetted a megértést, ill. minket is gondolkodásra késztettél.

Bótáné Kádas Ella

Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és önzetlenül átadott tudást kaptam, amelyért végtelenül hálás vagyok, így teljes szívemből tudom ajánlani mindenkinek.

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük, hogy résztvehettünk az előadásodon. Az online hirdetéseket illetően sok hasznos, információt kaptunk. Szívesen részt vennék következő a szemináriumon is, úgy gondolom mindenképpen előre visz az a tudás amit...

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra elmentem. Nagyot „lökött rajtam” a találkozásunk.