Vélemények

Legfrissebb hírek

További híreink

A váróterembe belépve – avagy első benyomás

Egy orvosi rendelő várótermébe lépve az első és magától értetődő dolgunk, hogy körbepillantunk a helyiségben és agyunk már fel is mérte kellemes-e, amit látunk. Természetesen az állattulajdonos ugyanígy tesz, amikor a mi rendelőnk várójába érkezik, ezért nagyon fontos, hogy már az első tapasztalat, amit nyújthatunk számára, megnyerő legyen.

Tisztaság

Bár rendkívül kézenfekvő dolog, mégis kiemelendő, hogy lehet akármilyen drága egy váró berendezése, nem ér semmit, ha a helyiség nem tiszta, rendezetlen. Ennek fenntartása a rendelés teljes ideje alatt fontos és vagy a recepciósunk, asszisztensünk, vagy mi magunk figyeljünk erre oda.

Alapszínek hatása

Az első benyomásban a váró alapszíneinek is meghatározó szerepe lehet. A halovány, világosabb pasztellszínek általában kellemes benyomást keltenek és megnyugtatóan is hatnak. Az alapdíszítés részei lehetnek a szobanövények, akvárium, terrárium, vagy kalitka is megfelelő lakójával.

Ülőalkalmatosság

A megfelelő ülőalkalmatosságokat úgy válasszuk ki, hogy akár hosszabb várakozás esetén is kényelmesek legyenek. Ha van recepciósunk, akkor pultját szembeötlő helyre tervezzük és megfelelő képesítésű alkalmazott esetén kiépíthetünk állatpatikát és felszerelésboltot is a váró nyújtotta térben.

Tájékoztatók

A váróban kihelyezhető nem vényköteles szerek tájékoztatóit is jól látható, könnyen elérhető helyekre tegyük, melyek böngészésével a várakozás jelentős ideje eltölthető.

A fentebb említettek alapvetőnek minősülnek manapság, de ahhoz, hogy praxisunk arculatát tovább javítsuk és kívánatosabbá tegyük, elválaszthatatlanul hozzákapcsolódik a váróterem továbbfejlesztése.

Hasznos és rendkívül szimpatikus lehet a váró falára kifüggesztett tabló, ahol rövid életrajzokkal vagy anélkül a rendelőben dolgozó személyzet megismerhető. Ezzel az egyszerű módszerrel már azelőtt elkezdődik a személyes kapcsolat kiépítése, mielőtt még a tényleges találkozás megtörténne állattulajdonos és állatorvos között. Különösen akkor eredményes ez, ha személyes hangvételű, rövid életrajz kíséri a fényképeket, melyek közt érdemes civilben, esetleg a saját házi kedvenccel készült fotót kihelyezni.

Kisgyermekes családok

A kisgyermekes családok érkezésére külön felkészülhetünk a váróban egy játszósarok kialakításával. Egy kisasztal, székek, színes ceruzák, kifestők és egyéb egyszerű kis játékok elhelyezésével lefoglalhatjuk a gyerekeket a várakozás idejére, megkönnyítve ezzel a szülők dolgát is.

Beléptetési rend

Nagyobb forgalmú rendelőkben könnyítheti meg a betegek behívási rendjét a váróban kihelyezett képernyőn megjelenő páciens beléptetési rend. Az állatorvos egy számítógépes program segítségével maga választhatja ki a soron következő beteget, és egyetlen gombnyomásával hívhatja be a távozó páciens helyére. Ez a rendszer eloszlathatja az érkezési sorrendben és az előre egyeztetett időpontra érkező tulajok közötti félreértéseket.

Reklámok

A behívások közötti időszakokban pedig lehetőség nyílhat a rendelőben is forgalmazott gyógyszerek vagy felszerelések reklámozására, bemutatására, ezzel generálva egy plusz forgalmat az egyéb szolgáltatásokat is nyújtó rendelők számára, és emellett a várakozás idejét is kellemesebbé tehetjük.

Ha az említett beteg behívó rendszer kiépítésére nincsen lehetőség, vagy nem éri meg a kezelhető betegforgalom miatt, akkor is érdemes egy televíziót kihelyezni a várótérbe, melyen állatgyógyászati reklámokat, vagy ismeretterjesztő anyagokat sugározhatunk, mivel nagyban emelheti a praxis színvonalát és lefoglalja a várakozni kényszerülők figyelmét.

Összességében tehát sok apró figyelmességgel már a váróban eltelt idő alatt kialakíthatunk a gazdikban egy pozitív első benyomást.

Írta: Dr. Farkas Patrícia Éva

Első állategészségügyi marketing